
مقدمه تصمیم گیری در رابطه با مکان استقرار موسسات و شرکتهای تولیدی یا خدماتی، یکی از اساسیترین تصمیمات سازمانها به شمار میرود که میتواند در جهت گیریهای راهبردی سازمان نقش اساسی ایفا نماید و سودآوری را در بلندمدت تحت تاثیر قرار دهد، یکی از شاخه های نظریه مکانیابی در رابطه با مکانیابی تسهیلات رقابتی میباشد. در مدلهای مکانیابی تسهیلات رقابتی، تصمیمگیری برای تعیین مکان تسهیلات توسط تصمیم گیران مستقلی صورت میگیرد که علاوه بر بیشینه کردن سود، برای کسب بیشترین و حفظ سهم بازار خود به رقابت میپردازند. به ...