در دهه اخیر، نحوه تأمین مواد اولیه و انتخاب تأمینکنندگان در زنجیره تأمین، چالشی برای بیشتر سازمانها بوده است. از سویی اهمیت حفظ محیط زیست، توجه دولتها، مشتریان و سازمانها را به خود جلب کرده است و منجر به اهمیت یافتن الزامات زیست محیطی در تولید محصول گشته است. در این تحقیق با بهره گیری از تصمیم گیری چند معیاره و با توجه به معیارهای محصولی شامل قیمت، کیفیت، بسته بندی، ظرفیت تولید، تحویل بموقع و معیارهای زیست محیطی شامل پیاده سازی نظام مدیریت پسماند، خرید مواد دوستدار محیط زیست و سیستم ...