در دنیای کسب و کار امروز مشتری رکن اصلی و رمز موفقیت و عمود حرکت هر سازمان محسوب می شود بطوریکه بقا و تداوم فعالیت های سازمان ها در حفظ مشتریان و رضایت آنها است.به اعتقاد متخصصین منابع انسانی از جمله دکتر بن اشنایور،حمایت کامل از کارکنان و توانمندسازی آنان از طریق روشهای اجرایی مناسب، بهترین رویکرد برای حفظ تعادل میان رضایت کارکنان و رضایتمندی مشتری می باشد . با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، سازمان ها با انبوهی از مشتریان متفاوت مواجه اند و از طرف دیگر مشتریان نیز به دلیل آگاهی و دسترسی آسان به اطل ...